نحوه فعالسازی کیبورد فارسی در ویندوز 10 | بیگول
  • خدمات ما
  • 0

    نحوه فعالسازی کیبورد فارسی در ویندوز 10

    نحوه اضافه کردن زبان فارسی برای تایپ در ویندوز ۱۰

     

    ابتدا کلید ترکیبی Windows + I را فشار دهید تا اپلیکیشن Settings که راهکار جدید ویندوز ۱۰ برای مدیریت تنظیمات کامپیوتر است، اجرا شود. در این اپ روی آیکون Time & Language کلیک کنید.

    ۲     در صفحه‌ی بعدی از ستون سمت چپ تب Region & language را انتخاب کنید. در سمت راست روی دکمه‌ی + با تیتر Add a language کلیک کنید تا به صفحه‌ی انتخاب زبان‌های اضافی هدایت شوید.

    ۳     از نوار جست‌وجوی بالای صفحه استفاده کنید و عبارت فارس را وارد کنید تا زبان‌های فارسی ایران و فارسی افغانستان در لیست باقی بماند. اکنون روی زبان فارسی کلیک کنید.

    ۴     زبان فارسی به لیست زبان‌های شما اضافه می‌شود و می‌توانید با کیبورد خود به صورت فارسی تایپ کنید.

    ۵      توجه کنید که زبان فارسی با دو کیبورد فارسی معمولی و فارسی استاندارد در ویندوز موجود است. کیبورد فارسی استاندارد یا به اختصار FAS اندکی با کیبورد معمولی متفاوت است و به عنوان مثال اعداد بالای کیبورد زمانی که زبان تایپ فارسی است، عدد فارسی تایپ می‌کنند و همین‌طور برای تایپ کردن نیم‌فاصله (جدا کردن دو حرف بدون اسپس، مثل م‌ن‌ی‌د‌س و …) ، می‌توان Shift + Space را فشار داد. اما در کیبورد فارسی FA، برای تایپ کردن نیم‌فاصله باید Shift + Ctrl + 2 یا یکی از اعداد ۳ و ۴ را فشار داد و اعداد بالای کیبورد نیز در اغلب نرم‌افزارها، اعداد انگلیسی تایپ می‌کنند.

    برای انتخاب کیبورد موردنظر خود، روی زبان فارسی کلیک کنید و سپس روی Options کلیک کنید.

    ۶      در صفحه‌ی بعدی می‌توان روی Add a keyboard کلیک کرد و کیبوردPersian و یا Persian (standard) را به تناسب نیاز، فعال کرد.

    ۷       می‌توان هر دو کیبورد را نیز فعال کرد. در این صورت حین تغییر زبان کیبورد با شرت‌کات Shift + Alt،  کیبورد فارسی که قبلاً فعال بوده، مجدداً فعال می‌شود. برای تغییر کیبورد FA به FAS، در تسک‌بار ویندوز روی آیکون کوچک زبان کلیک کنید و یکی از کیبوردهای فارسی را به عنوان کیبورد فارسی اصلی، فعال کنید.

    [xyz-ips snippet=”share”]

    برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
    پشتیبانی