علم انسان شناسی و خود شناسی | بیگول
  • خدمات ما
  • 0

    علم انسان شناسی و خود شناسی

    دنیا برای انسان محلی است پر از درد و سختی و رنج از نادانی

    انسان از همان ابتدای ورود به دنیا با ترس و رنج و ضعیف بودن در برابر زندگی در این دنیا روبرو میشود و تا  اخرین لحظه زندگی خود هم این احساسات را خواهد داشت و در هنگام مرگ دقیقا دچار وضعیت ابتدایی زندگی خود میشود و درست مانند یک نوزاد تازه بدنیا امده پر از ترس و درد و احساس ضعیف بودن و نادانی است .

    هدف از اشاره به این نکته این نیست که بگویم زندگی مکانی بی مصرف و بی ارزش برای انسان است بلکه هدف این است که به اصل بسیار مهمی برای درست زندگی کردن پی ببریم و ان هم این است که (( ما انسان ها نادانیم و قرار است در این دنیا سختی بکشیم و به همدیگر برای ادامه زندگی کمک کنیم و تنها راه اینکه سختی های کمتری بکشیم و از این سختی ها و چالش ها و شکست انها و گذر از انها لذب ببریم این است که تشنه اگاهی و دانایی باشیم و بکوشیم برای هر کاری در این دنیا دانشی بدست بیاوریم . ))

    مهم ترین و با ارزش ترین دانش  برای انسان

    قطعا با اهمیت ترین علمی که باید در این دنیا کسب کنیم علم انسان شناسی است . یعنی خود اگاهی یعنی دانش روابط انسانی یعنی دانش پدر و مادر بودن یعنی دانش همسر بودن و.. بله هیچکدام از این موارد نام برده شده ذاتا در وجود ما نیست و ما با نادانی مطلق وارد دنیا میشویم .(( فراموش نکنید که بزرگ ترین نادانی انسان تصور دانا بودن است .))

    از چه راه هایی دانش انسان شناسی را کسب کنیم ؟

    مطالعه مطالعه مطالعه ! . استفاده از علم سلامت و شناخت روح و روان انسان یعنی علم روانشناسی و مطالعه کتب روانشناسی و استفاده از شخصیت های بارز این حوزه بهترین راه کسب علم انسان شناسی است.

    معرفی چند کتاب به شدت تاثیر گذار
    1. هنر ظریف رهایی از دغدغه ها از مارک منسون
    2. کتاب صوتی یا CD رمز و راز موفقیت از دکتر هلاکویی
    3. آیین زندگی از دیل کارنگی
    4. انسان در جست و جوی معنی از ویکتور فرانکل
    5. خودت را به فنا نده از گری جان بیشاپ

    در هر زمینه ای که نیاز به دانش ان دارید کتابی یا مقاله از ان وجود دارد پس لطفا تشنه دانش و اگاهی باشید و بدانید که ما ادم ها نادانیم و در هر کاری نیاز به علم داریم  و باید راجع به ان مطالعه کنیم

    نکته مهم

    لطفا دقت کنید که منظور از مطالب گفته شده بی عقلی انسان نیست بلکه منظور این است که انسان عقل دارد اما در عقل هیچی ندارد ! و تمام علوم بدست امده توسط ازمایش و تفکرات جدید و با استفاده از عقل بدست امده و از قبل درون ان نبوده . پس انسان نادان است اما میتواند دانایی کسب کند و از نادانی خود بکاهد و به علت اینکه هر انسان وقتی محدود برای زندگی دارد انسان هیچ وقت به دانایی کامل نمیرسد .

    #برچسب

    [xyz-ips snippet=”share”]

    برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
    پشتیبانی