کاربران برای پیدا کردن سایت شما از چه کلمات کلیدی استفاده میکنند؟
کلمات کلیدی، عباراتی هستند که کاربران در موتورهای جستجو تایپ میکنند تا محتوای مورد نظر خود را پیدا کنند. از این رو، باید کلمات کلیدی مناسبی در وب سایت خود به کار ببرید، تا رتبه بندی خوبی در موتورهای جستجوگر کسب کنید. در این مطلب میخواهیم روشی آسان برای فهمیدن کلمات کلیدی که کاربران برای پیدا کردن سایت استفاده میکنند، به شما آموزش بدهیم.
روش اول: پیگیری کلمات کلیدی سایت در کنسول جستجوی گوگل
اگر Google Search Console را بر روی سایت خود ندارید، پس باید آن را نصب کنید.
حالا باید به وب سایت Google Search Console مراجعه و طبق تصویر زیر عمل کنید.
بعد از اینکه کنسول جستجوی گوگل را به وب سایت خود اضافه کردید، میتوانید از آن برای بررسی رتبه بندی ساست خود در موتورهای جستجو استفاده کنید. برای مشاهدهی کلمات کلیدی، بر روی Performance و بعد بر روی امتیاز متوسط کلیک کنید.
حالا میتوانید گزارشی از عملکرد سایت خود مشاهده کنید. اگر کمی پایینتر بروید میتوانید لیست کامل رتبه بندیهای سایت خود را ببینید.
میتوانید لیست کلمات کلیدی با تعداد افرادی که بر روی آنها کلیک کردهاند را مشاهده کنید. امکان دسته بندی اطلاعات به صورت موقعیت ستونها، تعداد کلیک و نتایج وجود دارد.
روش دوم: پیگیری کلمات کلیدی در وردپرس با استفاده از MonsterInsights
برای این روش باید با استفاده از MonsterInsights اطلاعات کنسول جستجوی گوگل را داخل داشبورد وردپرس اضافه کنیم. MonsterInsights برترین افزونهی آنالیزور گوگل برای وردپرس است.
ابتدا باید این افزونه را بر روی وب سایت خود نصب و فعال سازی کنید. بعد از این کار باید به اکانت Google Analytics خود در کنسول جستجوی گوگل متصل شوید.
وارد اکانت Google Analytics خود شوید و بر روی گزینهی ادمین کلیک کنید.
حالا باید بر روی گزینهی All products و بعد بر روی link search console کلیک کنید.
به این شکل وارد صفحهی تنظیمات کنسول جستجو میشوید و باید برروی گزینهی add کلیک کنید. بعد از آن میتوانید لیستی از وب سایتهایی را که به اکانت کنسول جستجوی گوگل شما متصل هستند را مشاهده کنید.
بر روی گزینهی ok کلیک کنید تا Google Analytics و کنسول جستجو به هم متصل شوند. حالا میتوانید از داخل بخش ادمین وردپرس، کلمات کلیدی مربوط به وب سایت خود را مشاهده کنید. برای این کار باید از بخش insight وارد صفحهی reports شوید و بعد صفحهی کنسول جستجو را باز کنید.
حالا میتوانید لیستی از کلمات کلیدی را که در نتایج جستجو ظاهر میشوند، مشاهده کنید.
روش سوم: پیگیری کلمات کلیدی در Google Analytics
شما میتوانید کلمات کلیدی مربوط به سایت خود را از داخل Google Analytics هم مشاهده کنید. کافی است وارد داشبورد Google Analytics خود شوید و از بخش Acquisitions به Search Console و سپس به Queries بروید.
در این بخش کلمات کلیدی شما به صورت یک لیست قابل مشاهده هستند.
روش چهارم: پیگیری کلمات کلیدی با استفاده از SEMRush
ابتدا باید وارد اکانت SEMRush شوید. بعد از ساخت اکانت، باید اسم دامنهی سایت خود را وارد کنید.
در مرحلهی بعد SEMRush گزارش کاملی از کلمات کلیدی مربوط به سایت شما را همراه با فهرستی از برترین کلمات کلیدی سایت نشان میدهد.
برای دیدن فهرست کامل کلمات کلیدی باید بر روی گزینهی View Full Report کلیک کنید.
جمع بندی
با به کارگیری یکی از این چهار روش میتوانید کلمات کلیدی مربوط به سایت خود را پیدا کنید. این کار به شما کمک میکند، کلمات کلیدی مناسب و موثر در نتایج جستجو را بشناسید و از این طریق محتوایی تولید کنید که رتبهی سایت شما را در موتورهای جستجو افزایش دهد.
منبع