چرا پیشرفت و توسعه فردی کلید موفقیت است؟ | بیگول
  • خدمات ما
  • 0

    چرا پیشرفت و توسعه فردی کلید موفقیت است؟

    توسعه فردی و کارآفرینی رابطه پیچیده­ای با یکدیگر دارند

    همه ما می‌توانیم به علت وجود ناکامی­ها در زندگی خود، آه و ناله و شکایت سردهیم. اما آیا با این شیوه می­توانیم به جایی برسیم؟ مهم نیست که چقدر شکایت کنید، تا زمانی که خودتان سکان زندگیتان را به دست نگیرید و کاری برای ثمربخش­کردن وضعیت خود انجام ندهید، هیچ چیز تغییر نخواهد کرد.

    هرچند ممکن است این کار چالش‌برانگیز به نظر برسد، اما اگر شما هر روز هشت توصیه زیر را به کار بگیرید، در مسیر رشد و توسعه فردی قرار می­گیرید.

     

    ۱- روز خود را خیلی زود آغاز کنید 

    یکی از بهترین راه­های شروع روز این است که زودتر از خواب برخیزید. با این کار، خواهید توانست در طول روز، بهره­وری بیشتری داشته باشید، زیرا فرصت‌ خواهید داشت صبحانه­ای سالم مصرف کنید، ورزش کنید، آرامش خود را به دست آورید، روز خود را برنامه­ریزی کنید، و یا سری به ایمیل­های خود بزنید. انجام تمام این کارها نه تنها سبب بهره‌وری بیشتر شما خواهد شد، بلکه به شما در به­دست­آوردن تمرکز و کنترل مشکلات کمک خواهد کرد. همچنین این کار قابلیت شما را در انجام فعالیت­های جسمانی افزایش خواهدداد و شما را خوشبین­تر خواهد کرد. زود بیدارشدن از خواب وضعیت کلی سلامت شما را هم بهبود می­دهد.

     

    2- مهربان و بخشنده باشید

    بخشنده­بودن چه به صورت کمک­کردن به یکی از کارمندان در انجام یک پروژه، یا باز نگه­داشتن در برای یک همسایه سالخورده، و چه به شکل فعالیت داوطلبانه یا ارائه کمک مالی به یک موسسه غیرانتفاعی باشد، تجربه­ای ثمربخش است که به شما کمک می­کند تاشخص بهتری شوید.

    نشان دادن مهربانی و بخشندگیتان حتی با انجام کار ساده­ای مثل لبخندزدن، می­تواند روحیه شما را بهبود بخشد، استرس شما را کاهش دهد، سبب شود که دیگران بیشتر به شما نزدیک شوند، و اطرافیانتان روحیه بهتری داشته باشند و به توسعه فردی شما کمک می­کند.

     

    3- آنچه را که هستید، بپذیرید

    بیشتر افراد دوست دارند به جای تام برادی باشند. هرچه باشد، او چندین انگشتر قهرمانی لیگ فوتبال آمریکایی را به دست آورده و با یک سوپرمدل ازدواج کرده­است. مسئله این است که ما تام برادی نیستیم. به جای اینکه سعی کنید کسی باشید که نیستید، بر پذیرش آنچه هستید تمرکز کنید. ممکن است به نظر برسد تام برادی همه چیز دارد، اما شما مهارت­ها و استعدادهایی دارید که او هرگز نخواهد داشت.

     

    ۴- چیزهای جدید یاد بگیرید

    آموختن یک مهارت یا قابلیت جدید که می­تواند به صورت یادگیری یک زبان جدید یا نحوه کدگذاری، آماده کردن شام شکرگذاری، یا انجام یک ورزش جدید باشد، یکی از موثرترین راه­ها برای بهبود خود است. این کار نه تنها ذهن شما را باز می­کند، بلکه شما را ارتقا داده، ظرفیت حافظه شما را افزایش می­دهد و به شما کمک می­کند از آن “منطقه امن” هراس­انگیز خود خارج شوید. با وجود پادکست­ها، برنامه­های آموزشی و کلاس­های آموزشی رایگان، فراگرفتن یک چیز جدید هرگز به این آسانی نبوده­است.

     

    ۵- با ترس خود روبرو شوید

    همه ما از چیزی می­ترسیم. این ممکن است ترس از سخنرانی عمومی باشد و یا ترس از شکست تجربه تاسیس یک شرکت نوپا، و یا این­که به شکل فریادزدن در هنگام دیدن عنکبوت، خود را نشان دهد. البته ترس می‌تواند مانع رشد و بهبود شما شود. پرداختن به ترس­ها و رویارویی مستقیم با آنها، یکی از قوی­ترین راه­هایی است که می­توانید زندگی خود را بهبود دهید و به توسعه فردی برسید، زیرا ترس می‌تواند مانع از دستیابی شما به رویاهایتان شود.

     

    ۶-عادت­های بد خود را تغییر دهید و آن­ها را با عادت­های خوب جایگزین کنید

    همه ما دارای عادت­های بد نیز هستیم، مثل سیگارکشیدن، مصرف فست‌فود، خوابیدن بیش از حد و یا گیرافتادن دائمی در روابط زهرآگین. کنار گذاشتن این عادت­ها نیز می­تواند چالش­برانگیز باشد. هرچند، ادامه دادن به این عادت­های بد، به شما در مسیر بهبود خود کمک نخواهد کرد، زیرا بیشتر مواقع، این عادت­ها مانع از آن می‌شود که بتوانید کارهایی را که همیشه می­خواستید، انجام دهید، و ممکن است برای برای سلامت شما زیان‌آور باشند (اگر سیگاری هستید، در عوض، پیاده­روی کنید).

    به جای آنکه زندگی خود را آکنده از این عادت­های بد کنید، آنها را با عادت­های جدید و مثبت جایگزین کنید، مثل رفتن به باشگاه یا امتحان­کردن رستوران­های جدید. با انجام این کار، نه تنها سالم­تر و شادتر خواهید بود، بلکه فرصت خواهید داشت تا از آن دست تجربیات زندگی که از آنها بی­بهره بودید، لذت ببرید.

     

    ۷- خودتان را باور داشته باشید

    این مساله آن طور که ممکن است تصور کنید، مثل ورزش هاکی نیست. باورداشتن به خود، در واقع با تعیین کردن اهداف قابل دسترسی آغاز می­شود و با آن­که همه ما عاشق این هستیم که استیو جابز یا اپرا وینفری دیگری باشیم، اما احتمال دارد که هرگز به آن هدف نرسیم، که در این صورت، ما همه چیز را رها خواهیم کرد و در همان جایی که بوده­ایم، باقی خواهیم ماند. اما وقتی که به خود باور داشته­باشید، شانس این­که خود را شادتر و راضی­تر کنید، افزایش می­یابد.

    برای تعیین اهداف واقع­بینانه، چیزهایی را که خواهان تغییر آن هستید، یادداشت کنید. اطمینان حاصل کنید که این اهداف مثبت و تا حد ممکن، مشخص هستند. برای مثال، در عوض این­که بگویید می‌خواهید در محیط کار استرس کمتری داشته باشید، هدف شما می‌تواند ۱۵ دقیقه پیاده­روی در زمان ناهار باشد.

     

    ۸- زمانی را به اوقات فراغت اختصاص دهید

    چگونه انتظار دارید در صورتی که همیشه در حال فعالیت مداوم هستید، در زندگی خود موفق، بهره­ور و شاد باشید؟ باید گاه­به­گاه، به خود یک استراحت بدهید، تا از زندگی لذت ببرید. این فراغت، می‌تواند به صورت بردن کودکان به ساحل، شام­خوردن در بیرون با دوستان، یا مسافرت به یک نقطه جدید و هیجان­انگیز از جهان باشد. تصمیم شما هر چه باشد، دورشدن از کار یکنواخت روزانه، به شما فرصت خواهدداد تا باتری خود را شارژ کرده و علایق جدیدی را کشف نمایید.

    #برچسب

    [xyz-ips snippet=”share”]

    برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
    پشتیبانی