عرضه خودرو در بورس کاری بس بیهوده است/ وظیفه شورای رقابت رفع موانع انحصار است نه قیمت گذاری | بیگول
  • خدمات ما
  • 0

    عرضه خودرو در بورس کاری بس بیهوده است/ وظیفه شورای رقابت رفع موانع انحصار است نه قیمت گذاری

    یک کارشناس صنعت و بازار خودرو گفت: ورود خودرو به بورس کاری بس بیهوده و مسئله ای را حل نمی کند.

    «فربد زاوه»  افزود: آن چیزی که در کشور عامل اصلی تمامی این تورم هاست خودرو ساز و حتی نحوه فروشش نیست بلکه سیاست های پولی و مالی کشور است.

    وی ضمن اشاره به اینکه تورم یگانه کالایی که یک تولید کننده انحصاری در همه دنیا بیشتر ندارد، اظهارداشت: در هیچ واحد پولی کسی غیر از دولت نمی تواند تورم ایجاد کند.

    این کارشناس صنعت و بازار خودرو گفت: سیاست های پولی در بانک مرکزی و سیاست های مالی در سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد کاملا غلط است.

    وی ادامه داد: متاسفانه به هشدارهای اقتصاددان ها نه در طول دو سال گذشته بلکه در 15 سال اخیر توجهی نشده به همین دلیل امروز کشور با سیل عجیب نقدینگی و رشد وحشتناک پایه پولی مواجه است.

    زاوه تصریح کرد: درآمدهای ارزی کشور قطع شده و در آمدهای ریالی دولت هم در اثر اعمال تحریم ها، خود تحریمی و پدیده کرونا به شدت دچار اشکال شده و در عین حال هزینه های دولت نیز بالا رفته است.

    وی ادامه داد: مجموعه این عوامل و پافشاری به پرداخت یارانه انرژی به شکل وحشتناک و همینطور اصرار به سرکوب کردن قیمت ها وضعیت را به شرایطی رسانده که همه شاهد افزایش روزانه 10 تا 15 درصد قیمت ها در کشور هستند.

    این کارشناس صنعت و بازار خودرو گفت: هیچ کس یا هیچ طرحی اگر این تکه را نخواهد ببیند نمی تواند مشکلات را حل کند.

    وی افزود: اهدافی که برای عرضه خودرو در بورس کالا مطرح شده به یقین این اهداف با بورس کالا محقق نخواهد شد.

    زاوه بیان داشت: افزایش شدید قیمت خودرو در بازار ناشی از سیاست های غلط پولی، کاهش عرضه و دستکاری اقتصاد است.

    وی همچنین در پاسخ  به کسانی که می گویند اگر خودرو در بورس عرضه شود قیمت ها منصفانه می شود، تصریح کرد: با ورود خودرو به بورس اگر عرضه افزایش پیدا نکند وضعیت قیمت ها همین خواهد بود.

    این کارشناس صنعت و بازار خودرو گفت: قیمت منصفانه که «رضا شیوا »رئیس شورای رقابت حرف آن را می زند این قیمت منصفانه نیست بلکه اسم آن «قیمت دلال ساز» است.

    وی افزود: متاسفانه قیمت دلال ساز اتفاقی که در کشور افتاده و یک اتفاق بد و ناخوشایندی است.

    زاوه اظهارداشت: شوربختانه شورای رقابت با همین قیمت منصفانه ای که اعلام می کند کاری کرده که همه ایرانی ها دلال شوند.

    وی ضمن اشاره به اینکه عرضه خودرو در بورس کاری بس بیهوده و فرقی با بازار آزاد ندارد، یادآورشد: وظیفه شورای رقابت رفع موانع انحصار است نه قیمت گذاری حال پرسش اساسی اینجاست که شورای رقابت طی این سال ها چه موانع انحصاری را حذف کرده است؟!!

    [xyz-ips snippet=”share”]

    برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
    پشتیبانی