رفع ارور بارگذاری عکس‌ در وردپرس به صورت گام به گام | بیگول
  • خدمات ما
  • 0

    رفع ارور بارگذاری عکس‌ در وردپرس به صورت گام به گام

    رفع ارور بارگذاری عکس‌ در وردپرس به صورت گام به گام

    تا به حال با ارور بارگذاری عکس در وردپرس مواجه شده‌اید؟ این ارور می‌تواند برای افراد مبتدی گیج کننده باشد، زیرا بدون این که کار متفاوتی انجام دهید، رخ می‌دهد. با وجود این که ارور بارگذاری عکس در وردپرس یکی از مشکلات رایجی است که در وردپرس رخ می‌دهد، رفع آن آسان است و می‌توانید خودتان این کار را انجام دهید. در این مطلب دلایل بروز ارور بارگذاری عکس در وردپرس و راه‌های رفع آن را به شما آموزش می‌دهیم.

    چه عاملی باعث بروز ارور بارگذاری عکس در وردپرس می‌شود؟

    این مشکل به دلیل وجود فایل‌های دارای مجوز اشتباه ایجاد می‌شود. فایل‌های سایت وردپرس شما بر روی سرورهای هاست سایت ذخیره می‌شوند و برای اجرا نیاز به مجوزهای خاصی دارند. مجوزهای اشتباه مانع از بارگذاری فایل‌ها بر روی سرور هاست می‌شوند و در نتیجه ممکن است زمان آپلود فایل‌های تصویری با ارور زیر روبرو شوید:

     ‘Unable to create directory wp-content/uploads/2019/04. Is its parent directory writable by the server?’)

    نشانه‌ی دیگر بروز این ارور، ناپدید شدن عکس‌های شما از گالری سایت به صورت تصویر زیر است.

    دلیل تغییر مجوزهای فایل‌ها چیست؟

    این اتفاق ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد؛ برای مثال پیکربندی اشتباه بر روی سرور هاست اشتراکی شما ممکن است باعث تغییر مجوزهای فایل‌ها شود. برای مثال ارائه دهنده هاست سایت شما ممکن است وردپرس را به روز رسانی کرده باشد و همین هم باعث تغییر مجوزهای فایل‌ها شده باشد. اگر بخش‌های دیگر وب سایت خوب کار می‌کنند، برای رفع ارور بارگذاری عکس در وردپرس می‌توانید به سادگی فایل‌های دارای مجوز درست را روی سایت بارگذاری کنید تا مشکل حل شود.

    رفع مشکل بارگذاری عکس در وردپرس

    قبل از هر چیز برای تغییر مجوزهای فایل‌ها به یک ارائه دهنده سرویس FTP نیاز پیدا خواهید کرد. سپس باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

    1. از طریق FTP وارد وب سایت خود شوید، و پوشه wp-content را باز کنید. در این بخش می‌توانید پوشه بارگذاری‌ها را پیدا کنید، در این پوشه تمام رسانه‎های آپلود شده در سایت، از جمله تصاویر ذخیره می‌شوند.
    2. حالا بر روی پوشه بارگذاری‌ها کلیک راست کنید و گزینه File Permissions را طبق عکس زیر انتخاب کنید.

    1. حالا پنجره File Permissions باز می‌شود. در این بخش باید مجوز فایل‌ها را برای فهرست بارگذاری‌ها و تمام زیرمجموعه‌های داخل آن روی 744 تنظیم کنید. برای این کار باید در کادر مربوطه عدد 744 را به صورت دستی وارد کنید و سپس گزینه‌ی کنار Recurse into subdirectories را انتخاب کنید. حالا باید گزینه Apply to directories only را بزنید.

    1. روی گزینه ok کلیکی کنید تا تمام تغییرات ذخیره شوند. حالا ارائه دهنده FTP شما، مجوزها را روی تمام فهرست‌ها اعمال می‌کند.

    نکته: اگر تغییر مجوزها به 744 مشکل را حل نکرد، می‌توانید 755 را امتحان کنید.

    1. حالا باید مجوزها را برای تمام فایل‌های موجود در فهرست بارگذاری‌ها تنظیم کنید. برای این کار بر روی گزینه فهرست بارگذرای‌ها کلیک کنید و مجوزهای فایل را انتخاب کنید. سپس مانند قبل بعد از باز شدن پنجره مجوزهای فایل، عدد درون کادر را به 644 تغییر دهید.
    2. مراحل قبلی را دوباره تکرار کنید و فقط این بار گزینه Apply to files only را انتخاب کنید. سپس کافی است گزینه OK را بزنید.

    1. حالا ارائه دهنده FTP سایت شما، مجوزهای فایل‌های داخل پوشه بارگذاری‌ها را تغییر می‎دهد و شما دوباره می‌توانید به راحتی عکس آپلود کنید.
    جمع بندی

    امیدواریم توضیحات این بخش به شما در رفع مشکل بارگذاری عکس در وردپرس کمک کرده باشد. اگر به دنبال روش‌هایی برای رفع ارورهای رایج وردپرس هستید، مطالب بعدی ما را دنبال کنید.

    #برچسب

    [xyz-ips snippet=”share”]

    برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
    پشتیبانی