خرید موبایل a51 آری یا نه | بیگول
  • خدمات ما
  • 0

    خرید موبایل a51 آری یا نه

    با تغیرات بازار تلفن همراه در چند سال اخیر و وارد شدن گوشی های موبایل چینی دسته دیگری از موبایل ها با نام میانرده ها سهم بیشتری از بازار را در دست گرفتند و انتخاب های متنوعی را برای مشتری به ارمغان می آورند. در این مقاله قصد داریم به یکی از میانرده های جدید بازار SAMSUNG A51 نگاهی خریدارانه داشته باشیم.

    معرفی

    مدل A51 در اواخر سال 2019 معرفی شد و بهبود یافته دو مدل قبلی خود یعنی A50 و A50S که از محبوب ترین مدل های 2019 بودند.

    صفحه نمایش

    برند سامسونگ از دیرباز در ساخت صفحه نمایش های با کیفیت زبانزد بوده و در این مدل نیز بار دیگر این توانایی خود را ثابت کرد. A51 از صفحه نمایش 6.5 اینچی با رزولیشن 2400*1080 با تراکم پیکسلی 405 و  بهره میبرد. فناوری Super AMOLED باعث شده هر پیکسل بصورت جداگانه خاموش و روشن شود و رنگ سیاه بسیار عمیقتر و زیباتر به نظر برسد. تنها ایرادی که به صفحه نمایش میتوان گرفت استفاده از محافظ گوریلا گلس نسخه 3 است که کمی عجیب است

    سخت افزار

    در A51 پردازنده 8 هسته ای اگزنیوس 9611 شرکت سامسونگ با 4 پردازنده فرکانس 2.3GHZ و چهار پردازنده فرکانس 1.7GHZ و معماری 10 نانومتری استفاده میکند تعبیه شده است که نسبت به A50S تغیری نداشته. پردازنده گرافیکی هم از نوع MAIL-G72 میباشد که علی رغم اینکه کمی قدیمی است ولی بسیار توانا در اجرای بازی و کارهی سنگین عمل میکند. حافظه رم A51 هم 6 گیگابایت میباشد که برای مالتی تسکینگ بسیار مناسب است و از هرگونه هنگ جلوگیری میکند.

    دوربین

    A51 از حسگر چهارگانه برای دوربین استفاده میکند که عبارتند از:

    حسگر اصلی (WIDE)

    حسگر اول از نوع عریض (Wide) با رزولوشن 48 مگاپیکسل، دریچه‌ی دیافراگم f/2.0، فاصله کانونی لنز 26 میلی‌متر (Focal Length 26 mm)، سایز سنسور 1/2.0 اینچ (”Sensor Size 1/2.0)، ثبت تصاویر با پیکسل‎هایی به سایز 0.8 میکرومتر (0.8µm Pixel Size)

    حسگر ULTRA WIDE

    حسگر دوم از نوع فوق عریض (Ultrawide) با رزولوشن 12 مگاپیکسل، دریچه‌ی دیافراگم f/2.2، فاصله کانونی لنز 13 میلی‌متر (Focal Length 13 mm) و ثبت تصاویر با پیکسل‎هایی به سایز 1.12 میکرومتر (1.12µm Pixel Size)

    حسگر TELE PHOTO

    حسگر سوم از نوع تله‌فوتو (Telephoto) با رزولوشن 5 مگاپیکسل، دریچه‌ی دیافراگم f/2.4، فاصله کانونی لنز 40 میلی‌متر (Focal Length 40 mm) – لنز ماکرو

    حسگر عمق سنج

    حسگر چهارم از نوع عریض (Wide) با رزولوشن 5 مگاپیکسل، دریچه‌ی دیافراگم f/2.2، سایز سنسور 1/5.0 اینچ (”Sensor Size 1/5.0)، ثبت تصاویر با پیکسل‎هایی به سایز 1.12 میکرومتر (1.12µm Pixel Size) – لنز عمق

    دوربین چهار گانه در A51 به خوبی جلوه گر شده و احتیاجات ما را از یک دوربین به راحتی بر آورده میکند و از ایراد های وارده به دوربین عدم وجود لرزشگیر و نویز زیاد در شب میباشد.

    دوربین جلو گوشی

    دوربین جلو گوشی از حسگر 32 مگاپیکسلی بهره میبرد که عکس های سلفی بسیار عالی را به نمایش میگدارد و به راحتی یک نقطه قوت به حساب می آید

    بدنه

    بدنه این گوشی از پلاستیک ساخته شده و جنس آن حس خوبی ندارد ولی خوش دستی آن تا حدودی عیب را پوشانده.و در قسمت صفحه جلو چیزی که بیشتر از همه به چشم می آید طراحی جالب دوربین سلفی است که درون یک حفره قرار دارد. این طراحی دوربین حفره ای در سری نوت هم دیده میشود ولی حفره A51 حتی از نوت هم کوچکتر است.  A51 در 4 رنگ دودی سفید آبی و صورتی عرضه میشود و طراحی جدید پشت A51 و نحوه قرارگیری دوبین های چهارگانه آن را از دو برادر دیگر خود متمایز میکند.

    باتری

    A51 از باتری 4000 میلی آمپری بهره میبرد که برای یک میانره خوب است. همچنین شارژر سریع 15 واتی قادر است که A51 را در 80 دقیقه شارژ کند که البته گزارش شده شارژ سریع باعث داغ شدن گوشی میشود ولی شارژ عادی هم نه در حد شارژ سریع ولی عالی است. تجربیات کربران میگوید که باتری A51 در حالت کاربری عادی یک روز و نیم و در حالت بازی کمی کمتر از یک روز را دوام می آورد.

     

    امکانات دیگر

     

    امکانات امنیتی

    از امکانات دیگر A51 میتوان به حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش و تشخیص چهره نام برد. حسگر اثر انگشت در دو مدل قبلی هم دیده میشد ولی به دلیل نبود دقت کافی کمی ناکارآمد به نظر می آمد ولی A51 با بهبودی در تشخیص اثر انگشت مواجه شده که این نوید بلوغ این نوع حسگر ها را میدهد.سنسور تشخیص چهره نیز چون از دوربین استفاده میکند میتواند در نور کم مشکل ساز باشد و یا با عکس باز شود .

    نرم افزار

    علی رغم دو نسخه قدیمی تر ولی A51 از اندروید 10 استفاده میکند و رابط ONE UI 2 روی آن قرار دارد که اجرای روانی را به همراه داشته. همچنین به دلیل نبود چراغ اعلانان سامسونگ از always on disply استفاده میکند که درمصرف باتری هم موثر است

    جمع بندی

    خرید A51 یک خرید نه کاملا اقتصادی ولی خرید یک میانرده به شمار می آید. امروز قیمت A51 4.600.000 T میباشد که اختلاف قیمت 1 ملیونی با A50 دارد و البته کمی امکانات بیشتر…

    از مزیت های A51 میتوان به صفحه نمایش با کیفیت ، پردازش قوی ، باتری ، اندروید 10 و دوربین قوی اشاره کرد

    از معایب های A51 میتوان به بنده پلاستیکی و سنسور اثر انگشت کم دقت اشاره کرد

    در کل خرید برند سامسونگ به دلیل پشتیبانی بیشتر نسبت به برند های دیگر(در ایران) توصیه میشود و A51 نیز یکی از کانفیگ های خوب بازار به حساب می آید.

     

    حتما ما را از تجربیات و نظرات خود در نظرات آگاه کنید.

    [xyz-ips snippet=”share”]

    برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
    پشتیبانی