ترفندهای جستجو در گوگل | بیگول
  • خدمات ما
  • 0

    ترفندهای جستجو در گوگل

    سلام؛توی این پست قصد دارم با چند تا ترفند خوب و کاربردی برای جستجو توی گوگل آشناتون کنم؛ اگه شما هم مثل من از 24 ساعت شبانه روز 25 ساعت در حال وبگردی هستید این ترفند ها بهتون کمک میکنن نتیجه ی جستجو ی بهتری رو دریافت کنید یا به عبارت دیگه منظورتون رو بهتر به گوگل بفهمونید تا اونم بتونه نتایج بهتری رو در اختیار شما قرار بده.مثلا تا حالا شده عکس یه چیز عجیب و غریب رو دیده باشید اما ندونید اون چیه؟ خب میتونید با جستجوی تصویر گوگل اطلاعات زیادی رو تنها با آپلود اون عکس، دریافت کنید؛ اگه میخواید چن تا ترفند باحال یاد بگیرید و جزو شاخای گوگل بشید حتما این پست و تا آخر بخونید!

    ترفند های مختلفی برای زمان ها و نیاز های جستجوی مختلف وجود داره که در ادامه چن تا از اونا رو بهتون آموزش میدم؛ امیدوارم خوشتون بیاد ?

    علامت ستاره (*)

    حتما براتون پیش اومده که میخواید یه عبارت رو جستجو کنید اما اون عبارت رو کامل به یاد نمیارید و در واقع کلماتی از اون توی ذهنتون هست؛ مثلا وقتی میخواید متن یه موزیک یا اصلا خود موزیک رو که قبلا جایی شنیدید رو دانلود کنید و هر چقدر که فکر می کنید یه جمله ی کامل از اون موزیک تو ذهنتون نمیاد، خب اینجا میتونید از این علامت استفاده کنید به طوریکه عبارت مورد نظر رو داخل دو تا کوتیشن یا ” بزاید و به ازای هر واژه ای که خاطرتون نیست یه علامت ستاره (معمولا Shift+8 هست) قرار بدید تا عبارت مورد نظرتون جستجو بشه و نتایجش برای شما به نمایش در بیاد.

    خط فاصله

    بر عکس همه ی مواقع اگه یه دفه خواستید توی جستجو تون یک کلمه به طور خاص نباشه میتونید قبلش یه علامت خط فاصله قرار بدید. مثلا اگه یه وقت خواستید نتایج جستجو برای یه ویدئو رو ببینید و اون نتایج برای سایت یوتیوب که تو ایران محدود شده نمایش داده نشه و همه ی نتیجه ها به جز اون سایت براتون نمایش داده بشه میتونید عنوان ویدئو رو وارد کنید و یه Youtube- به آخرش اضافه کنید. مثلا:

    Videos -Youtube

    علامت کوتیشن

    برای این که یه عبارت رو به صورت کامل و با ترتیب واژه های درست و بدون عوض شدن حتی یه واو جستجو کنید، میتونید از علامت کوتیشن یا نقل قول استفاده کنید تا نتایج جستجو برای شما کاملا مطابق عبارت سرچ شده نمایش داده بشه نه کمتر و نه بیشتر.

    “You Can Work With This”

    علامت تیلدا یا رابطه ی هم ارزی

    اگه علامت تیلدا که مثل شبیه کلای (آ) یا مَد میمونه رو قبل از یه واژه توی کادر جستجو قرار بدید توی نتایج جستجو، نتیجه ی سرچ همه ی واژه های مترادف با اون واژه رو هم می بینید؛ ینی در واقع علامت تیلدا این قبل از واژه این دستور رو به گوگل میده که: (تمام نتایج جستجوی مثال و کلمات مترادف مثال رو به من نمایش بده)

    علامت دونقطه (..)

    اینجا منظور ما از دو نقطه این علامت (:) نیست بلکه این علامت هست (..) و برای نشون دادن رنج اعداد ازش استفاده میشه؛ مثلا شما میخواید قیمت یک تلفن همراه توی رنج قیمتی 200 دلار تا 500 دلار رو دربیارید؛ برای انجام این کار بعد از نوشتن مدل رنج قیمتی رو وارد می کنید.

    Example buy 200$..500$

    جستجوی تصویری گوگل

    همونطور که در ابتدای پست اشاره کردم مثلا اگه شما یه تصویر عجیب رو یه جا دیده باشید، قاعدتا اسمش رو هم نمیدونید که بخواید توی گوگل سرچ کنید و اطلاعاتی راجع بهش کسب کنید اما بخواید یکم راجع بهش بدونید میتونید یه واژه ی دلخواه رو سرچ کنید، به بخش تصاویر یا Images مراجعه کنید و تصویر رو به نوار جستجو درگ کنید و نتایج جستجو رو ببینید.بزارید یه مثال بزنم که خوب متوجه شید؛ مثلا شما تصویر یه غذای خوشمزه رو دیدید و میخواید بدونید چه غذاییه؟ طرز تهیه اش چیه؟ مال کدوم کشور یا استانه؟ و یه سری اطلاعات دیگه که میتونید از طریق جستجوی تصویری گوگل به این اطلاعات دست یابی پیدا کنید.

    #برچسب

    [xyz-ips snippet=”share”]

    برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
    پشتیبانی