آموزش وردپرس به زبان ساده | بیگول
  • خدمات ما
  • 0

    آموزش وردپرس به زبان ساده

    این روزها با توجه به مزایای وردپرس، بسیاری از افراد حرفه‌ای و حتی مبتدی‌ها به دنبال فرا گرفتن نحوه کار با این ابزار هستند. برای یادگیری نحوه کار با وردپرس ابتدا باید با این ابزار مفید بیش‌تر آشنا شویم. از این رو قصد داریم در این مطلب آموزش وردپرس را با بیان نکات ضروری مورد نیاز شما شروع کنیم.

    وردپرس چیست؟

    وردپرس ابزاری آنلاین برای ایجاد وب‌سایت‌های کد باز _ وب‌سایت‌هایی که امکان دسترسی به کدهای آن‌ها وجود دارد_ است که به زبان PHP نوشته شده است. به زبان ساده‌تر، امروزه ورد پرس ساده‌ترین و قدرتمند‌ترین سیستم مدیریت محتوای وبلاگ و وب‌سایت‌هایی است که در حال حاضر در دسترس هستند. به همین دلیل است که آموزش وردپرس اهمیت بالایی دارد.

    چه کسانی از وردپرس استفاده می‌کنند؟

    معمولا شرکت‌هایی که از وردپرس برای انتشار محتوای خود در وب استفاده می‌کنند، پیشرفت قابل توجهی دارند. بسیاری از وبلاگ‌های معروف، رسانه‌های خبری، سایت‌های موسیقی، 500 شرکت ثروتمند جهان و افراد مشهور از ورد پرس استفاده می‌کنند. برای مثال وبلاگ‌هایی مانند Mashable و TechCrunch هم با استفاده از وردپرس محتوای خود را مدیریت می‌کنند. از دیگر استفاده کننده‎های این ابزار می‌توان وب‌سایت‌های خبری معروف مانند نیویورک تایمز و CNN را نام برد. به همین دلیل است که اهمیت آموزش وردپرس به صورت روزافزون افزایش پیدا می‌کند. اگر درباره افرادی که از وردپرس استفاده می‌کنند، کنجکاو هستید می‌توانید از طریق WordPress site showcase به لیست این وب‌سایت‌ها دسترسی پیدا کنید. قطعا با مشاهده‌ی نام‌های معروف موجود در این لیست تحت تاثیر قرار خواهید گرفت.

    آموزش وردپرس چه فایده‌ای دارد؟

    برای پاسخ به این پرسش، ابتدا باید سوال دیگری بپرسیم. وردپرس دقیقا چه کاری انجام می‌دهد؟ پاسخ هر دو سوال ساده است. وردپرس یک بستر عالی برای وب‌سایت‌های مختلفی از جمله وبلاگ‌ ‌ها گرفته تا سایت‌های مخصوص تبلیغات و تجارت الکترونیکی ایجاد می‌کند. بله، وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای همه کاره است! در زیر می‌توانید چند نمونه از وب‌سایت‌هایی که می‌توانید با وردپرس ایجاد کنید را ببینید:

    • وبلاگ
    • وب‌سایت مخصوص تجارت الکترونیک
    • وب‌سایت کسب و کار
    • سایت خبری
    • سایت عکاسی
    • سایت موسیقی
    • سایت‌های دارای قابلیت عضوگیری
    قدم اول برای کار با وردپرس

    احتمالا درباره نحوه دسترسی به وردپرس کنجکاو هستید. خوشبختانه وردپرس کاملا رایگان است و شما می‌توانید این ابزار را بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای از سایت WordPress.org به صورت Self-hosted و یا از سایت WordPress.com به صورت hosted دریافت کنید. تفاوت این دو وب‌سایت را در مطالب بعدی آموزش وردپرس بررسی می‌کنیم. منتظر چه هستید؟ همین امروز وردپرس را دانلود کنید و وب‌سایت فوق‌العاده‌ای برای خود بسازید.

    روش شخصی سازی وردپرس

    برای شخصی سازی یک وب‌سایت وردپرس امکانات نامحدودی در اختیار کاربران قرار گرفته است. تم‌ها و افزونه‌های وردپرس قابلیت اضافه کردن طراحی‌ها، گزینه‌ها و عملکردهای جدید را دارند. همچنین می‌توانید سایت  WordPress.org را برای یافتن قالب‌ها و افزونه‌های رایگان بررسی کنید.

    جمع بندی

    همان‌طور که گفته شد، وردپرس یکی از ابزارهایی است که با کمک آن می‌توانید تمام طرح‌ها و نقشه‌هایی که در مورد وب‌سایت مورد نظر خود در ذهن می‌پرورانید، عملی کنید. با استفاده از وردپرس نه تنها گزینه‌های متنوعی برای طراحی وب‌سایت در اختیار دارید، بلکه دیگر نیازی نیست هزینه‌ای پرداخت کنید و به صورت کاملا رایگان می‌توانید از این نرم افزار استفاده کنید.

    منبع

    What Is WordPress?

    [xyz-ips snippet=”share”]

    برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
    پشتیبانی