ریکاوری کردن ویندوز و راه های ریکاوری فایل های پاک شده | بیگول
  • خدمات ما
  • 0

    ریکاوری کردن ویندوز و راه های ریکاوری فایل های پاک شده

    چگونه فایل های پاک شده از هارد و یا کامپیوتر رو ریکاور کنیم !

    توی این پست قصد داریم نحوه ی ریکاوری کردن ویندوز رو بهتون آموزش بدیم؛ راه حلی که اگه در زمان مناسب ازش استفاده بشه، بخش اعظمی از مشکلات پیش اومده برای ویندوز رو حل می کنه به عنوان مثال اگه شما توی تنظیمات سیستمی دست برده باشید ریکاوری کردن ویندوز، ویندوز رو به تاریخ چند روز قبل بر میگردونه و میتونه یه راه حل خوب برای حل مشکل شما باشه پس با ما همراه باشید…

    حتما تا حالا براتون پیش اومده که یه مشکلی رو توی ویندوز نتونید حل کنید و از همه ی راه حل های موجود توی اینترنت استفاده کردید و به هیچ نتیجه ای نرسیدید و دیگه نا امید شده باشید و چاره ای جز تعویض ویندوز ندیده باشید! خب چون منم این مشکل برام پیش اومده بود تصمیم گرفتم توی این پست یه راه حل آخری رو بهتون ارائه بدم که اگه اونم نشد بعد برید سراغ تعویض ویندوز و درد سر های خاص خودش و از اون روش استفاده کنید.

    منظورم از درد سر های مربوط به تعویض ویندوز که کمی قبل تر گفتم این چند تا چیزه:

    1.فرمت کردن نا خواسته ی هارد!

    اگه ویندوز عوض کردن بلد نباشید و بخواید انجامش بدید احتمال این وجود داره که توی یه بخش هایی یه اشتباهاتی مرتکب بشید که دیگه جبرانش خیلی سخت یا غیر ممکن بشه و از کار خودتون پشیمون بشید؛ یکی از مهم ترین اون کار ها پاک کردن نا خواسته ی هارد هست که دیگه بر گردوندن اطلاعاتش با خداست! شاید بشه شایدم نشه، اگه بشه معلوم نیست که همه ی اطلاعاتتون برگرده یا نه و کلا درد سر بزرگیه که پیشنهاد میکنم ریسکش رو انجام ندید!

    2.وقت گیر بودن تعویض ویندوز!

    حتی اگه عوض کردن ویندوز رو به صورت کامل هم بلد باشید و تمام نکات و دستوالعمل هاش رو هم بدونید، بازم این کار وقت زیادی رو از شما میگیره و حوصلتونو سر میبره؛ ممکنم هست که بعد از تمام این کار ها و تعویض ویندوز مشکلتون حل نشده باشه که اون موقع دیگه باید کمی آب سرد بخورید و به اعصاب خودتون مسلط باشید ?

    3.آسیب دیدن هارد در اثر تعویض زیاد ویندوز!

    البته من خودم در این زمینه مطمئن نیستم که آیا تعویض ویندوز میتونه آسیب سخت افزاری به هارد وارد کنه یا خیر ولی بعضی از دوستان میگن که این کار آسیب هایی رو برای هارد به همراه داره و مثل کاغذی میمونه که شما هی روش بنویسی و هی نوشته رو پاک کنی؛ بالاخره کاغذ یا آسیب میبینه یا پاره میشه!

    خب بریم سراغ مبحث اصلی یعنی Recovery کردن ویندوز؛ ببینید دوستان! ما دو تا حالت داریم که وقتی پیش میاد میتونیم از این روش استفاده کنیم؛ حالت اول به وجود اومدن یه مشکل توی ویندوز هست و حالت دوم استفاده از Safe Mode هست که هر کدوم رو به صورت جدا گانه در ادامه توضیح خواهم داد.

    ریکاوری کردن ویندوز هنگام بروز مشکل

    یه موقعی هست که شما با وجود بروز مشکل به فضای ویندوز دسترسی داری و میتونی برای حل مشکل ویندوز رو از داخل خودش ریکاوری کنی و به عقب بر گردونی؛ اگه شما این حالت براتون به وجود اومد میتونید از دستور العمل زیر برای حل مشکل خودتون استفاده کنید:

    1. توی قسمت سرچ منوی استارت کلمه ی Recovery رو سرچ کنید و برنامه ی مربوطه رو اجرا کنید.

    2. بعد بر روی Open System Restore کلیک کنید تا به صفحه ی بعد برید؛ این قسمت مجموعه ای از Restore Point ها رو به شما ارائه میده که ویندوز توی تاریخ های مختلف ذخیره سازی کرده تا توی ریکاوری بتونید ازشون استفاده کنید و ویندوز رو به اون تاریخ بر گردونید، این Restore Point ها در واقع یه مجموعه ای از نقاط امن برای سیستم محسوب میشن. (توی بعضی سیستم ها Restore Point ها به صورت خودکار ساخته نمیشن و شما باید چند وقت یه بار خودتون این کار رو انجام بدید و یه دونه از اون ها رو بسازید).

    3. بعدش یه پنجره ی ریکاوری براتون باز میشه، توی اولین مرحله باید روی Next کلیک کنید.

    4. حالا توی این پنجره تاریخی که بعد از Restore سیستم به اون تاریخ بر میگرده رو نشون میده؛یک Restore Point انتخاب کنید و روی Next کلیک کنید. (باید حواستون باشه که توی اون تاریخ، هنوز مشکلی که الان دارید رو نداشتید تا این کار بتونه کمکتون کنه چون همون جور که چند بار گفتم این کار برای ویندوز مثل برگردوندن زمان به عقبه).

    5. توی این صفحه شما درایوی که قراره Restore بشه رو مشاهده می کنید؛ با کلیک بر روی Finish سیستم شما ریستارت میشه و به زمان معین شده بر میگرده.

    اما اگر که مشکل شما بیشتر از این حرفا بود و عملیات ریکاوری به هر دلیلی از جمله ویروس ها و بد افزار ها انجام نشد و شما به فضای ریکاوری دسترسی نداشتید باید چیکار کنید و چجوری از این قابلیت استفاده کنید؟

    ریکاوری کردن ویندوز با استفاده از Safe Mode

    اگه ویندوز شما دچار مشکل شده و نمیتونه عملیات Restore رو انجام بده باید چیکار کنید؟ حتما خیلی از شما میگید که باید ویندوز رو عوض کنیم! اینم یه راهه، ولی خب اینجا هم میشه باز از همون قابلیت Restore اما در حالت Safe Mode ویندوز استفاده کرد و شانس رو برای بر طرف کردن مشکل امتحان کرد؛ چجوری؟ طبق دستور العمل زیر:

    1.کامپیوتر تون رو یک بار ریستارت کنید و در هنگام بوت شدن ویندوز کلید F8 رو به صورت پشت سر هم و متوالی فشار بدید تا با صفحه ی سیاه رنگ Boot Options رو به رو بشید صفحه ای که مثل تصویر زیر هست؛ توی این قسمت باید Safe Mode with Command Prompt رو با استفاده از کلید های جهت نما و کلید Enter انتخاب کنید. با این کار سیستم شما توی حالت Safe Mode بوت میشه و خط فرمانی شبیه به داس نشون داده خواهد شد.

    2. عبارت rstrui.exe رو توی خط فرمان تایپ کنید و بعد کلید Enter رو فشار بدید؛ با این کار System Restore اجرا میشه؛ به همین راحتی!

    بعدشم که برنامه ی System Restore برای شما اجرا میشه و باید مثل همون قسمت اول آموزش پیش برید تا بتونید ویندوز رو Recovery کنید. موفق باشید عزیزان!

    #برچسب

    [xyz-ips snippet=”share”]

    برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
    پشتیبانی