چگونه موبایل گمشده یا به سرقت رفته ی خود را بیابیم؟ | بیگول
  • خدمات ما
  • 0

    چگونه موبایل گمشده یا به سرقت رفته ی خود را بیابیم؟

    گوشی های تلفن توی این دوره و زمونه به یک مسئله ی مهم تبدیل شدن؛ دستگاهی که ما توی اونها عکس های خانوادگی یا شخصی رو نگه میداریم یا مثلا پروژه ها یا مقالات علمی یا پایان نامه و خیلی چیزای دیگه که برای در دسترس بودنشون اونا رو توی موبایل خودمون نگهداری می کنیم. حالا تصور کنید شما یه گوشی هوشمند گرون قیمت و از اون بد تر با اطلاعات شخصی توش رو گم کردید یا ازتون دزدیدن؛ حالا میخواید گوشی تونو پیدا کنید یا حد اقل اطلاعات داخلشو یه جوری از بین ببرید که فرد سارق بهشون دسترسی پیدا نکنه؛ چجوری؟ این پست واسه همین نوشته شده! با ما در ادامه ی مطلب همراه باشید…

    برای پیدا کردن گوشی های ساخت کمپانی اپل یا همون آیفون ها که کلا یه سیستم جداگانه تعبیه شده که به راحتی و با استفاده از برنامه ی Find My iPhone میشه اونارو پیدا کرد و ردشونو زد اما دیوایس های اندروید از چنین امکانی برخوردار نبودن که چند وقت پیش گوگل وارد عرصه شده و این امکان رو برای دیوایس های اندروید هم فراهم کرده و حالا میتونید با وب سایت Find My Device که ساخته ی دستان توانمند کمپانی گوگل هست گوشی اندرویدی خودتون رو در هر نقطه ای از جهان که هست پیدا کنید یا اطلاعاتشو ایمن سازی کنید یا به کلی از بین ببرید! خیلی جالبه نه؟

    توجه داشته باشید که توی این آموزش هم نحوه ی پیدا کردن گوشی های اندروید و هم آیفون ها به صورت تصویری و کاملا واضح شرح داده شده.

    گوشی های آیفون

    گوشی گرون قیمت آیفون تون رو گم کردید؟ اصلا نگران نباشید! پیداش می کنیم ?

    قبل از هر کاری ابتدا یه تماس با گوشی تون بگیرید؛ این کار در هر حال خوبه یعنی اگه گوشی گم شده باشه ممکنه فردی که اونو پیدا کرده جابتونو بده و بتونید گوشی رو ازش تحویل بگیرید (بستگی به شانس تون داره)؛ یا اصلا ممکنه گوشی زیر مبل یا میز تلویزیون افتاده باشه و اصلا نیازی به خوندن ادامه ی این پست نداشته باشید! خلاصه که قبل از انجام هر کاری حتما یه تماس با موبایل بگیرید.

    خب حالا اگه تماس گرفتید و خبری نشد میتونید از Find My iPhone کمک بگیرید؛ این نرم افزار در دستگاه هایی که از سیستم عامل ios پشتیبانی می کنن به صورت پیش فرض نصب شده. اگر یه آیپد در اختیارتون هست، میتونید با استفاده از اون و برنامه ای که معرفی کردم موقعیت مکانی تمام دستگاه های آی او اس روشن خودتون از جمله گوشی موبایل رو روی نقشه مشاهده کنید.

    آیفون را لمس کنید

    اگه آیفون شما روی نقشه پیدا شد روی آیکون اون کلیک کنید؛ این کار چند تا گزینه به شما میده که میتونید از اون ها استفاده کنید.

    گوشی خود را به صدا در آورید

    یکی از اون گزینه ها Play Sound هست که اگه اونو لمس کنید گوشی حتی اگه روی حالت سایلنت یا بی صدا هم باشه شروع به سر و صدا کردن میکنه و اگه دور و بر شما باشه میتونید اینجوری خیلی راحت پیداش کنید.

    حالت گمشده ی آیفون

    میتونید با انتخاب حالت Lost Mode گوشی خودتون رو قفل کنید تا کسی نتونه به اطلاعاتش دسترسی پیدا کنه البته با انجام این کار اطلاعات تماس شما نمایش داده میشه تا فرد یابنده بتونه با شما تماس برقرار کنه و گوشی رو بهتون تحویل بده.

    اطلاعات آیفون را پاک کنید

    اگه اطلاعات شخصی رو توی گوشیتون دارید و گوشی به اون قصد به سرقت رفته میتونید از حالت Erase iPhone استفاده کنید و تمام اطلاعات روی گوشی رو از راه دور پاک کنید؛ التبه به این نکته ی مهم توجه داشته باشید وقتی که کاملا از پیدا کردن آیفون تون نا امید شدید از این گزینه استفاده کنید چرا که بعد از استفاده از این حالت، آیفون دیگه قابل ردیابی نیست!

    اپل واچ

    اگه یه دستگاه اپل واچ رو هم در اختیار دارید میتونید از اون هم برای پیدا کردن آیفون تون کمک بگیرید.

    اول روی صفحه ی ساعت، انگشتتون رو به سمت بالا بکشید تا Control Center ساعت باز بشه.

    بعد روی آیکون گوشی ای که در حال زنگ خوردنه کلیک کنید. با این کار گوشی شما به صدا در میاد و شروع به زنگ خوردن میکنه؛ در واقع این قسمت همون عملکرد Play Sound در نرم افزار مذکور رو داره.

    همچنین میتونید از طریق سایت پشتیبانی اپل هم اقدام به پیدا کردن دیوایس خودتون بکنید.

    گوشی های اندروید

    گوگل هم چند وقتیه که سیستم یابنده ی دستگاه خودش رو راه اندازی کرده و به کاربرانش این اجازه رو داده تا با استفاده از اون دستگاه های به سرقت رفته یا گم شده ی خودشون رو پیدا کنن.

    گوگل برای این امر یک اپلیکیشن و یک وب سایت طراحی کرده و نام اون ها رو هم Find My Device گذاشته؛ برای استفاده از اپلیکیشن باید دو دستگاه اندرویدی داشته باشید که به یک حساب جیمیل کانکت شده باشن اما اگه تنها یک دستگاه اندرویدی دارید و اون رو هم گم کردید میتونید از وب سایت یابنده ی گوگل برای پیدا کردن دستگاهتون استفاده کنید.

     

    اینجا هم میتونید با استفاده از گزینه ی Play Sound یا پخش صدا گوشی تون رو به صدا در بیارید و اگه در نزدیکی تون هست به راحتی پیداش کنید.

    همچنین از این قسمت هم میتونید مثل قابلیت ایمن سازی و پاک سازی اپل گوشی خودتون رو از راه دور قفل کنید (حتی اگه قبلا هم پسورد نداشتید الان میتونید براش تنظیم کنید) یا به کلی اطلاعاتش رو پاکسازی کنید البته باز هم میگم که این کار آخرین گزینه است یعنی اگه کاملا از پیدا کردن دستگاه تون قطع امید کردید و مطمئن هستید که دیگه پیداش نمیکنید و از اون ور اطلاعات شخصی یا اطلاعات کاری مهمی رو توی دستگاه تون نگهداری می کردید از این گزینه استفاده کنید و تمام اطلاعات موجود روی گوشی رو پاکسازی کنید.

    نکته: برای این که بتونید دستگاه رو از این راه پیدا کنید باید دستگاه به اینترنت متصل باشه؛ بعد از اولین اتصال موقعیت مکانی تلفن همراه شما نمایش داده میشه و میتونید از گزینه هایی که معرفی شد استفاده کنید. موفق باشید!

    [xyz-ips snippet=”share”]

    برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
    پشتیبانی