افزایش قدرت برنامه نویسی شما با این 10 بازی | بیگول
  • خدمات ما
  • 0

    افزایش قدرت برنامه نویسی شما با این 10 بازی

    10 بازی که قدرت برنامه نویسی شمارا افزایش میدهد !

    در این پست قصد داریم چند بازی بهتون معرفی کنیم که با انجامشون دیگه وقتتون بیهوده هدر نمیره و یک کار مفید که افزایش مهارت و قدرت برنامه نویسی هست رو در غالب بازی انجام میدید؛ پس با ما در ادامه همراه باشید!

    همیشه بهترین راه برای آموزش و افزایش مهارت، قرار دادن اون مهارت در غالب بازی و داستان هست! حتی برای بزرگ تر ها؛ به همین دلیل هم بعضی از کمپانی ها سعی کردن بازی هایی رو طراحی کنن که شما در حالی که دارید بازی می کنید، برنامه نویسی هم بکنید و از کد های مختلف برای رد کردن مراحل بازی ها استفاده کنید و علاوه بر این که اونارو تمرین و تکرار می کنید، یک مرحله از بازی رو هم پشت سر میذارید! جالبه نه؟ اگه شما هم کارتون برنامه نویسی هست میتونید با خوندن این پست به راحتی مهارت خودتون توی برنامه نویسی رو ارتقاء بدید و در عین حال ازش لذت ببرید!

    1.بازی Codingame

    Codingame یه اپلیکیشن تحت وب یا وب اپلیکیشن هست که گیمر باید با نوشتن کد های مختلف معما ها رو حل کنه، یکی از مزیت های این بازی اینه که شما میتونید زبان برنامه نویسی مورد نظر خودتون رو از بین 25 زبان برنامه نویسی که توی این بازی موجوده از جمله سی شارپ،پایتون،جاوا،گو،راست و… انتخاب کنید و با همون زبان به بازی و نوشتن کد برای حل معما ها بپردازید.

    2.بازی Robocode

    توی این بازی جذاب و نسبتا سخت، شما باید تانک های کوچیکی رو برنامه نویسی کنید تا با بقیه ی رقباش مبارزه کنه پیروز بشه؛ در واقع شما موظف هستید که یک هوش مصنوعی برای این تانک ها با زبان هایی مثل سی شارپ طراحی کنید تا از قدرت بالا تری برخوردار باشن و بتونن رقبا رو از بین ببرن.

    این بازی دارای یه محیط توسعه،ویرایش گر ساخت ربات و کامپایلر جاوا داره و شما باید به صورت کاملا واقعی توی این بازی برنامه بنویسید؛ این بازی سال 2000 عرضه شده اما مدام در حال آپدیت هست.

    3.بازی Codewars

    این بازی یکم با بقیه ی بازی ها فرق میکنه، از این جهت که برای تمرین کد نویسی طراحی شده و شما باید چالش های الگوریتمی رو توش حل کنید و بعد از حل این چالش ها هم بازی بسته به روش حل شما بهتون امتیاز میده؛ یه نکته ی جالب اینجا وجود داره و اونم اینه که شما میتونید راه حل های ارائه شده توسط سایر کاربر ها رو هم مشاهده کنید و یاد بگیرید؛ این میتونه یه امتیاز بسیار خوب و مفید برای شما باشه!

    4.بازی Codecombat

    این بازی هم یه وب اپلیکیشن دیگه هست که دارای معما ها و چالش های زیادیه که شما فقط میتونید با استفاده از کد نویسی اونا رو حل کنید البته این بازی بیشتر توسط مدرسان برنامه نویسی برای آموزش توسعه ی وب و بازی مورد استفاده قرار میگیره و از نظر من Codingame میتونه بیشتر سرگرم کننده باشه!

    5.بازی Vim Adventures

    این بازی هم یه بازی سرگرم کننده اس که البته نحوه ی استفاده از Vim، که یکی از قدرتمند ترین ابزار های ویرایش متن هست رو به ما آموزش میده؛ این نکته رو هم بگم که Vim خودش یه زبان برنامه نویسی نیست اما یاد گیری اون میتونه کمک بسزایی در افزایش مهارت برنامه نویسی داشته باشه.

    6.بازی Codehunt

    این بازی هم یک بازی ای هست که شما میتونید با زبان انتخابی سی شارپ یا جاوا اون رو انجام بدید؛ این گیم، در واقع یک بازی آموزشی هست که مفاهیم اولیه ی این دو زبان رو بیان میکنه و اصلا به طوری هست که بازی با آموزش آغاز میشه.

    نکته ی خیلی جالب این بازی اینجاست که این بازی هیچ روندی رو به عنوان نحوه ی برنده شدن در معما ها و چالش ها در اختیار شما قرار نمیده و همین نکته این بازی رو جالب توجه تر کرده.

     

    قالب بازی وردپرس را دنبال کنید

     

    7.بازی TIS-100

    بازی TIS-100 یک گیم به زبان اسمبلی هست که با بازی های دیگه متفاوته و خیلی سخت و دشوار طراحی شده؛ این بازی شما رو مجبور میکنه که یاد بگرید! و اگه یاد نگیرید قطعا از دست این بازی کلافه خواهید شد؛ این نکته رو وقتی وارد فضای بازی میشید به راحتی لمس می کنید. این نکته رو هم بگم که این بازی پایان باز داره و برای هر کسی مناسب نیست!

    8.بازیShenzhen I/O

    استودیوی سازنده ی TIS-100 بازی دیگری رو هم طراحی کرده که نام اون Shenzhen I/O هست رو به بازار رقابت عرضه کرده، این بازی هم یه بازی معمایی هست و شما باید مدار های ساده ای رو به زبان اسمبلی بنویسید؛ البته این بازی نسبت به TIS-100 راحت تر و سر گرم کننده تر هست و فکر می کنم لذت بیشتری ازش ببرید.

    9.بازی Screeps

    بازی Screeps یه بازی استراتژیک جالب هست که توی اون شما باید با استفاده از کد های جاوا اسکریپت رفتار های بازی رو بنویسید و یه امپراطوری برای خودتون دست و پا کنید. این بازی دارای یه سرور خصوصی هست که قابل انتقاله و شما میتونید 30 روز به سرور اصلی دسترسی داشته باشید؛ بعد از تموم شدن وقت سی روزه ی شما، شما میتونید با حجم محدودی باز هم به بازی بپردازید که البته دامنه ی این محدودیت با پرداخت ماهانه ی یک مبلغ وسیع تر میشه و شما میتونید حجم بیشتری رو در اختیار داشته باشید.

    10.بازی Human Resource Machine

    توی این بازی جذاب، شما نقش یه کارمند وظیفه شناس رو بازی میکنید که باید وظایف خودش رو با ترکیب دستور العمل ها کامل کنه. این بازی نه تنها مهارت شما در برنامه نویسی رو می طلبه، بلکه نیازمند درک مفاهیم منطقی و مدیریت حافظه هم هست و این موارد رو هم علاوه بر برنامه نویسی تقویت خواهد کرد. البته طراحی ساده ی این بازی توی فضای یه شرکت باعث شده فهم این بازی و معما هاش چندان سخت نباشه؛ این نکته رو هم اضافه کنم که این بازی بیشتر برای تقویت مغز برنامه نویسی شما است.

    البته یه نکته رو هم خدمتتون عرض کنم و اونم این هست که اکثر این بازی ها صرفا جهت افزایش مهارت برنامه نویسی و تقویت و پرورش مغز برنامه نویسی شماست و شما نمیتونید فقط و فقط با تکیه به این بازی ها برنامه نویسی رو یاد بگیرید؛ پس اصلا برای یاد گیری به این بازی ها نگاه نکنید و صرفا برای تقویت اون چیزی که یاد گرفتید سراغ این گیم ها بیاید؛ موفق باشید!

    #برچسب

    [xyz-ips snippet=”share”]

    برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
    پشتیبانی