آپدیت کارت گرافیک Nvidia | بیگول
  • خدمات ما
  • 0

    آپدیت کارت گرافیک Nvidia

    آپدیت کارت گرافیک Nvidia

    توی این پست قصد دارم نحوه ی آپدیت کردن کارت گرافیک های Nvidia رو بهتون آموزش بدم و بگم که چجوری میشه کارت گرافیک های ساخته شده توسط این شرکت رو بروزرسانی کرد؟ اصلا بروزرسانی کارت گرافیک به چه درد من میخوره؟ برای پاسخ به این پرسش ها و کلی سوالات دیگه با ما در ادامه ی مطلب همراه باشید…

    همونطور که اطلاع دارید آپدیت برای همه ی کارت گرافیک ها یکسان نیست و برای آپدیت کارت گرافیک اول باید نوع کارت گرافیک و مدلش رو مشخص کنیم و بدونیم که میخوایم چه کارت گرافیکی رو آپدیت کنیم پس ابتدا:

    تشخیص نوع و مدل کارت گرافیک

    برای فهمیدن مشخصات سیستم تون که البته مشخصات کارت گرافیک رو هم شامل میشه باید مراحل زیر رو طی کنید.

    روی آیکون Start در گوشه ی پایین و سمت چپ دسکتاپ کلیک کنید تا منوی استارت باز بشه.
    در قسمت Search عبارت “Run” رو تایپ کنید و روی نتیجه ی جستجو کلیک کنید.

    3. توی پنجره ی باز شده عبارت “Dxdiag” رو سرچ کنید و روی Enter کلیک کنید.

    4. اگه برای اولین بار این عبارت رو توی پنجره ی Run جستجو می کنید با پیغام زیر مواجه خواهید شد که هر کدوم از گزینه ها یعنی Yes یا No رو انتخاب کنید به صفحه ی بعد میرید و اگه یه وقت دیگه ای هم همین کار رو انجام بدید و این عبارت رو سرچ کنید دیگه این پیغام نمایش داده نمیشه.

    5.بعد از انجام مراحل بالا شما با یه پنجره ی جدید، مثل پنجره ی زیر رو به رو میشید که باید روی سربرگ Display کلیک کنید و اسم و مشخصات و ورژن کارت گرافیک خودتون رو ببینید.

    همچنین میتونید با انتخاب سربرگ System به اطلاعات بیشتری از سیستم خودتون مثل مقدار رم و چند بیتی بودن ویندوز دست پیدا کنید.

    چگونه کارت گرافیک خود را آپدیت کنیم؟

    مواد لازم برای آپدیت کارت گرافیک فقط یه اینترنت پر سرعت و مرورگر ترجیحا فایرفاکس هست که بتونه براحتی کار شما رو براتون به انجام برسونه.

    بعد از فهمیدن نوع و مدل کارت گرافیک باید به سایت NVIDIA مراجعه کنید و ادامه مطلب رو دنبال کنید.

    البته سایت Nvidia مثلا IP های ایرانی رو مسدود کرده و اجازه نمیده که شما با یک IP ایرانی وارد سایتش بشید؛ بنا بر این باید از یک VPN یا فیلترشکن برای ورود به سایت استفاده کنید.

    بعد از وارد شدن به سایت انویدیا به قسمت Nvidia Driver Downloads مراجعه کنید. (قابل توجه تون که ما الان داریم کارت گرافیک Geforce 8400 Gs رو آپدیت می کنیم و توی یه جزئیات خیلی کوچیک باید شما یه قسمت های دیگه رو انتخاب کنید که هر جا لازم باشه خودم میگم ;)).

    خب؛ اولین قسمت Product Type هست که که ما در اینجا با توجه به مدل کارت گرافیک انتخاب میکنیم. (ما در اینجا Geforce رو انتخاب می کنیم).

    حالا باید به قسمت Product Series بریم و سری کارت گرافیک مون رو انتخاب کنیم. ( که ما با توجه به مدل کارت گرافیک مون که 8400 هست باید سری 8 یعنی Geforce 8 series رو انتخاب کنیم).

    مرحله ی بعد نوبت Product هست که ما باید در اینجا مدل کارت گرافیک رو انتخاب کنیم. (Geforce 8400 Gs)

    ممکنه مدل بعضی از کارت گرافیک ها اینجا موجود نباشه یعنی سایت اون ها رو قرار نداده یا حذف کرده که برای این نوع کارت گرافیک ها باید بگم که انتخاب سری کارت گرافیک کافیه و با همون هم کارت گرافیک تون آپدیت خواهد شد.

    اپدیت کارت گرافیک کامپیوتر

    کار بعدی ای که باید انجام بدیم انتخاب Operating System هست؛ تو این قسمت شما باید یک سری از مشخصات سیستم خودتون رو وارد کنید که خود سایت بهتون میگه چه اطلاعاتی؟ هر اطلاعاتی که سایت میخواد توی قسمت Dxdiag که آموزشش یکم قبل تر داده شد هست و میتونید از اونجا اطلاعات درخواستی سایت رو بهش بدید.

    بعد از وارد کردن اطلاعات درخواستی روی دکمه ی سبز رنگ SEARCH کلیک می کنیم تا سایت شروع به جستجو برای پیدا کردن آپدیت کارت گرافیک ما بکنه.

    وقتی دکمه ی Search رو زدید آخرین آپدیت موجود برای کارت گرافیک شما بهتون نمایش داده میشه و شما میتونید اقدام به دانلود اون بکنید.

    بعد از انجام مراحل بالا شما به یک صفحه ی جدید انتقال داده میشید که باید روی دکمه ی Agree & Download کلیک کنید.

    خب؛ بعد از کلیک بر روی این دکمه میتونید فایل آپدیت رو دانلود کنید.

    حالا باید صبر کنید تا فایل دانلود بشه و بعد اقدام به نصب اون کنید؛ بعد از اتمام فرایند نصب، کارت گرافیک شما آپدیت شده و بهتره که سیستم تون رو یه بار ری استارت کنید.

    برای اینکه متوجه بشید که آیا کارت گرافیک شما آپدیت شده یا نه میتونید توی همون قسمت Dxdiag و در بخش Date تاریخ رو با تاریخ آپدیت کارت گرافیک مطابقت بدید و اگه تطابق داشت بدونید که کارت گرافیک تون آپدیت شده و تمام!

    #برچسب

    [xyz-ips snippet=”share”]

    برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
    پشتیبانی